2008. március 1., szombat

Meggysarok, ami igazából kocka



Restellem, de nem emlékszem, hogy hol találtam a receptet, melyik blogon. Azonnal bele szerettem, szinte éreztem az ízét a számban, mert a kép remek volt. A recept leírás már kevésbé, ráadásul végig sem gondoltam minden részletét. Tény az, hogy először többnyire követem a recept leírásokat, de azért nem árt észnél lenni.

Hozzávalók:

5 tojásból kakaós piskóta
1/2 liter tej, 1 puncs izű pudingpor, 25 dkg vaj, 20 dkg porcukor
1/2 liter meggylé ( jó befőttből is) 10 dkg porcukor (ezt én kihagytam), fél csomag zselatin
magvalt meggy ízlés szerint (lehet befőtt is)
csokimáz (készülhet vaj, kakaó, porcukor segítségével, vagy tortabevonóból is)

1. Sütöttem 5 tojásból finom holland kakaóval piskótát. Amikor meghűlt, kettévágtam.
2. Elkészítettem a puncspudingot cukor nélkül, majd amikor kihűlt, összekevertem a vajból és porcukorból habosra kevert krémmel. Aztán tovább kevertem a robotgéppel az egészet, remélve, hogy könnyű és habos lesz. Így lett.
3. Editkétől Isteni saját termésű, magozott, lefagyasztott meggyet kaptam ajándékba, ami aztán állandóan arra sarkalt, hogy méltó módon váljon gasztronómiai élménnyé.
A meggy fél kilónál kicsit több lévén pont elég lett ahhoz, hogy a közepes méretű tepsiben sütött piskótát beterítse. Az olvadás közben keletkezett levet közértben vásárolt rostos meggylével egészítettem ki 1/2 literre.
4. A félbevágott piskótát megkentem a krém felével, majd gondosan kiraktam a meggyszemekkel. Aztán a meggyléből készített, lehűlt zselatint elkezdtem rámerni a sütire. És milyen meglepő (!) a fele megmaradt. Tudnom kellett volna, hiszen éppen elégszer készítettem már gyümölcs tortát, amit kb. 2 és 1/2 dl folyadékkal készült zselatin bőven betakar. Szóval a maradék zselatint kiöntöttem megdermedni, majd apró kockákra vágtam és a maradék krémbe kevertem. ( tehát, ha valaki nem akar ennyit bíbelődni vele, fele ennyi zselatin is elég) Ezt aztán a süteményre kentem, rátettem a piskóta másik felét.
5. A csokimázhoz 20 dkg Szerencsi csokoládét gőz felett felolszvasztottam és kicsi olajat kevertem hozzá. Elsimítottam a tetején és alig vártam, hogy meghűljön és fel lehessen vágni. Nem mondom, elég babrás, de az íze kárpótol érte.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!