2008. március 16., vasárnap

Elszászi szalonnás kalács, amit én mindig sonkafélével készítek

Hozzávalók:


45 dkg finom liszt
1 tasak instant élesztő
1 kk. só
1,5 dl langyos száraz fehér bor
1.5 dl langyos tej
5 dkg vaj
15 dkg sonka


A recept a népszerű Dr. Oetker receptek egyike, sajnos nem én találtam ki. A képen látható kalács 1/3-dal nagyobb, vagyis 60 dkg liszt, és 1 és 1/3 kávéskanál só, 2 dl tej, stb... Eleinte kolozsvári szalonnát használtam hozzá. Aztán próbálkoztam angolszalonnával, sonkával, egyik jobb volt, mint a másik. Most viszont a húsvétra várakozó sonkából szeltem néhány vékony szeletet, 20 dekányit, amit aztán vékony csíkokra, majd kockára vágtam.
A lisztet egy keverőtálba tettem és az instant élesztővel jól elkevertem. A tejet, a bort, a vajat hozzáadtam, és a robotgép dagasztó spiráljával jól összedolgoztam. A kalács dagasztását azzal fejeztem be, hogy elkevertem benne a sonkát. Langyos helyen kb. 1 óra alatt duplájára kelesztettem. Azután a tésztát lazán átgyúrtam és 3 egyenlő részre osztottam. Mindhárom darabot kb. 35 cm hosszú hengerré formáltam és összefontam. A sütőpapirral bélelt tepsin még félórát kelni hagytam.


10 percre előmelegítettem a sütőt légkeveréses 180°C-ra, majd 45 perc alatt készre sütöttem a kalácsot. Nem tudom másnál, hogy működik, mi már alig várjuk, hogy kihűljön, és szeletelni lehessen.



1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Fantasztikus az ötlet, hogy benne van a sonka és a látvány is kitűnő

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!