2009. január 4., vasárnap

Narancslekvár


A receptet A közös konyha(kert) blogon olvastam és csodáltam Andi erőfeszítéseit narancs eltevés ügyben. Régebben próbálkoztam én is, de a végeredmény nem ízlett. A gond az, hogy igazából az üzletben vásárolt sem. Eredeti olaszt is vettem, tiszta zselatin volt az egész, de jól mutatott. Volt olyan, amit nagyon keserűnek találtam. Az itt következő viszont nagyon finom, megvagyok vele elégedve, bátran ajánlom mindenkinek.


Hozzávalók, ahogyan készítettem:

2 kg vékony héjú narancs

1 citrom

1 kg cukor(ezzel a mennyiséggel mindenki ízlése szerint bánik, gondolom)

víz


A narancsok héját jól lesikáltam, majd a narancshámozóval milliméteres csíkocskákat hámoztam le róluk, mindről. Utána eltávolítottam a fehér héját is, és apró darabkákra vágtam. Hozzácsavartam a citrom levét is, és 2 dl vizet öntöttem hozzá. Ezzel kapcsolatban kétségeim voltak, hogy szükséges-e. Főzni kell ezután, addig, amíg puhára fő. Sokáig főztem, mert mással is foglalkoztam közben, és miután nem kellett aggódni, hogy leég, időnként megnéztem, hogy a rostok puhák-e. Végül hozzáadtam a cukrot és kb.15-20 percig kavargattam. A kis üvegeket amibe töltöttem, száraz dunsztban hagytam kihűlni.

1 megjegyzés:

Andi írta...

Hát köszönöm, hogy kipróbáltad a receptemet és gratulálok, mert gyönyörűek lettek a lekvárjaid! Örülök, hogy ízlett is :-)

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!