2009. január 4., vasárnap

Spenót fűszeres gombócokkal


A spenót finom étel, bár lehet nem mindenki osztja a véleményemet. A fagyasztottat is szeretem és készítem is. 2 evőkanálnyi olajon megfuttatok 2-3 gerezd fokhagymát, hozzáteszem a nagyjából felolvasztott spenótot, sózom, borsozom, hagyom kicsit főni. Előveszem a saját magam reszelt zsemlemorzsát, a tejet. Meghintem morzsával, adok hozzá tejet. Nem tudok pontos mértéket írni, azt mondom, hogy ízlés szerint, annyit hogy a megfelelő sűrűséget, állagot, szint elérjem. Ekkortól már folyamatosan kevergetem, mert nem szeretem, ha mindent telepuffog zöld pettyekkel.
Feltét nélkül is szeretem, de gyakran tojást, vagy bundás kenyeret csináltam hozzá. Most valami másra vágytam, de nem volt időm keresgélni a blogokon, úgy hogy improvizáltam. A fűszeres gombóc alapja 1/2 l tejből, 5 ek búzadarából, sóból készült "tejbepapi" lett. Csipetnyi kurkumát, csipős paprikát, gyömbért, kardamont, római köményt adtam hozzá. 7-8 dekányi sajtot reszeltem hozzá, belekevertem egy kis apróra vágott petrezselymet, és egy tojást. Diónyi gombócokat formáztam és szezámos morzsába forgattam. Közepesen forró olajban kisütöttem a fűszeres gombócokat.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!