2009. január 17., szombat

Gombaragu és zöldség burgonyakosárban


A karácsonyi menübe nem fért bele, de nem tettem le arról, hogy kipróbáljam a Magyar konyhában olvasott receptet. Tökéletes vendégváráshoz, mert előző este a munkaigényesebb részét el lehet végezni. Nagyon látványos a végeredmény és persze finom is.
Hozzávalók 12 db muffin formához, ahogyan készítettem:
80 dkg burgonya
4 tojás sárgája
4 dkg parmezán sajt
őrölt bors
reszelt szerecsendió
zsemlemorzsa
vaj
A burgonyát sós vízben megfőztem, és amíg életem párja még melegen áttörte, én kikentem vajjal, morzsával meghintettem a muffin formát. A langyosra hűlt krumplira borsot szórtam, szerecsendiót és sajtot reszeltem rá, majd a tojás sárgájával simára kevertem. Ezzel a megfűszerezett krumplipürével kibéleltem a mélyedéseket körülbelül 4-5 milliméter vastagon. Légkeveréses sütőben 200°C-on 15 perc alatt szép aranysárgára sütöttem. a formában hagytam kihűlni és izgatottan vártam, hogy megtartja-e a formáját. Igen, megtartja.
A gombaragu:
35 dkg gomba
1 kisebb póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olaj
só, bors
petrezselyem
A gombaraguhoz a karikára vágott póréhagymát, fokhagymát megfuttattam az olajon, majd hozzáadtam az apróra vágott gombát, sóztam, borsoztam, puhára pároltam, a levét elfőztem. Végül egy kis petrezselymet kevertem hozzá. Ez a mennyiség 8 db kosárkához lett elég. A többibe párolt zöldséget tettem. Tálalás előtt 10 percre a sütőbe tettem, hogy "összemelegedjenek". A látványos és finom köret mellett a hozzá tálalt hús és hal mellékszereplővé változott.

1 megjegyzés:

duende írta...

De klasszak! Igazi vendégváró falatkák!
Szépek! :-)

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!