2009. január 8., csütörtök

Az első kuglófom


Valóban még sohasem sütöttem kuglófot. Új tortaformára volt szükségem és az új kapcsos tortaforma tartozéka a kuglófhoz való elem. Nem olyan, mint az igazi, és talán túl nagy is. A kipróbálást nem bíztam a véletlenre. Elméletben persze mindent tudtam, de azért kutakodtam egy kicsit ihletet meríteni. Nem feltétlen a forma a lényeg, hiszen például a gyümölcskenyeret is tepsiben sütöm, igaz háromszor annyit, mint ami egy formába fér, mert különben 2 perc múlva már egy morzsa sem lenne belőle. Szóval ihletet ribizlitől merítettem. A kinézetével nem vagyok megelégedve, mert megrepedt, és emiatt nem félkör alakú, hanem majdnem kerek szeleteket lehet vágni belőle, de az íze, az fantasztikus!
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
25 dkg vaj
25 dkg cukor
1 vaníliás cukor
1 csipet só
3 tojás
37,5 liszt
12,5 étkezési keményítő
1 zacskó sütőpor ( lehet hogy ez sok?)
1/8 l tej
10 dkg kandírozott citrom héj
reszelt citrom és narancshéj.

A vajat, a cukrot együtt habosra robotoltam, adtam hozzá vaníliás cukrot, sót, és 3 tojást. Hozzákevertem a szárazanyagokat és a tejet. A kivajazott, kilisztezett formába mertem a tésztát, ütögettem kicsit, hogy jól elhelyezkedjen, majd 170°C-on 50 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!