2009. január 3., szombat

Rakott a kel, de kínai


Mindenféle rakott ételt szeretek és készítek. A rakott kel az egyik kedvencem. Kínai kelből még sohasem készítettem. Mindenesetre, egy nagy előnye van a hagyományos kellel szemben, mégpedig az, hogy felesleges előfőzni, mert sütés közben kellő módon megpuhul. Igazi gyors, egyszerűen, könnyedén elkészíthető ebéd.
Az itt felsoroltak kb. 6 személyre elegendőek:
1,3 kg kínai kel
60 dkg darált, füstölt, főtt hús
3 dl főtt rizs
kevés olaj
1 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
3 kis doboz sovány tejfel
1 tojás
2 evőkanálnyi reszelt parmezán
vaj és zsemlemorzsa e tepsi kikenéséhez
A kikent, morzsával meghintett tepsibe összetördelt kel leveleket tettem. Következő réteg a hús és a rizs keveréke volt. Mivel itt csak a rizst főztem, pirítottam alá egy fej hagymát és 4 gerezd fokhagymát. A három tejfelt egy tojással és a 2 evőkanál reszelt sajttal összekevertem, és minden rétegre tettem egy kicsit. Sót nem használtam mert a hús elég sós volt. A legfelső réteg kel volt, amit aztán megkentem a tejfellel, és a sütőben addig sütöttem, amíg kellemesen barnára megpirult a teteje

3 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Ez nagyon tetszik, én is szeretem a rakott kelt (meg mindenféle rakottat), de valamiért a kínai kelről már évek óta elfeledkeztem, pedig régebben vettem, de így még nem próbáltam.

Főz és fecseg írta...

Nagyon finom volt. Az előállítás egyszerűsége pedig lenyűgöző.Valljuk be őszintén, hogy a kelkáposzta levelek abálása elég macerás, ez sokkal gyorsabb.

Főz és fecseg írta...

Nagyon finom volt. Az előállítás egyszerűsége pedig lenyűgöző.Valljuk be őszintén, hogy a kelkáposzta levelek abálása elég macerás, ez sokkal gyorsabb.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!