2010. január 10., vasárnap

Hagymás rostélyos


Ez egy nagyon civil hagymás rostélyos. Imádom, de nem jellemző, hogy étteremben rendelnék, mert utálom, ha vékony és rágós a rostélyos. A magam verzióját az interneten kutakodás után készítettem el. Rengeteg párolós verziót olvastam, ami azt bizonyítja, hogy sok a civil " pályán". Végül is tökmindegy az előállítása, csak ízes és puha legyen. A gyönyörűséges fehérpecsenyéből méretes szeleteket vágtam, kb.25 dekásakat. Kiveregettem, borsoztam, jó féle Colman's mustárporral meghintettem, olajat öntöttem rá és két napra a hűtőbe tettem. Sütés előtt besóztam. Mind a két oldalára kérget sütöttem, majd a pácoló edényt kiöblitettem, amivel aztán a húsokat nyakon öntöttem. Hagytam lassan, puhára párolódni végül zsírjára sütöttem. Fejenként egy fej hagymát szeletekre vágtam, egy zacskóban összeráztam 1 evőkanálnyi liszttel. Forró olajban ropogósra sütöttem. Az előfőzött krumplit szeletekre vágtam és a hús elősütéséből maradt zsiradékon átsütöttem. Remek ebéd volt!

2 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Régóta keresek már jó hagymás rostélyos receptet. A tiéd nagyon jónak tűnik :) Mit értesz azon, hogy kiöblíted a pácoló edényt? Forró vízzel? És azt öntöd a húsra?

Főz és fecseg írta...

Igen, pontosan, mert maradt ott még mustár maradék is. Különben el tudtam volna képzelni egy kis fehér bort is hozzá, de most csak vörös borom volt.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!