2010. január 11., hétfő

Kocsonya light



Az első kocsonyával kezdődött, karácsony előtt egy héttel. Nagyon jól sikerült az első, olyan igazi klasszikus kocsonya volt, 4 db csinos körömből, egy malacfarokból, egy félkilós darab lapockából készült és egy-kettőre elfogyott. A változatosság kedvéért szilveszterre újabb készült, de abban bő félkilónyi jól megfüstölt comb is főtt, amitől még finomabb lett, mint az első. Aztán életem párja vérszemet kapott és elmélázott azon, hogy pulykából is jó lenne a kocsonya, szárnyból mondjuk, mert azon van bőr, méghozzá bőven. Elgondolkodtatott a dolog, hogy tulajdonképpen mit számít, hogy miből van, amikor az általa választott tálak, dobozok aljára szétmorzsol egy-két őrülten csípős chili paprikát, amitől aztán lángol az egész, és aligha hiszem, hogy számítana az, hogy miből van a kocsonya. Na, mindegy, körülnéztem a hentesnél.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
2 db pulykaszárny(1,5 kg)
0,5 kg sertésbőr(kevés lett volna a pulykáé)
1 db sárgarépa
1 db fehérrépa
2 fej fokhagyma(mi ennyivel szeretjük)
1 csapott evőkanál só
1 teáskanál feketebors
1 kicsi babérlevél

Elővettem a legnagyobb fazekamat, a megmosott bőrdarabokkal kibéleltem, a tetejére raktam a három darabba vágott pulykaszárnyakat. Felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi. Innentől fogva úgy működik, mint egy húslevesfőzés. Amikor felforrt, lehaboztam. Hozzáadtam a sót, a zacskóba kötött fokhagymát, fűszereket, majd a zöldségeket. Kislángon, szép csendesen, 5-6 órát főztem. Egy marék zöldborsót megpároltam, 2 db tojást keményre főztem, hogy legyen mivel a kocsonyát díszíteni. A kicsontozott húsokat, a szeletekre vágott sárgarépát, a borsót szétosztottam a tálakba. A gondosan, vászondarabon is átszűrt levet a tetejére öntöttem. Alig vártuk, hogy a lightos kocsonya megdermedjen és megkóstolhassuk.

1 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Hm, valami ilyesmire vágyom pont! Light legyen - így ünnepek után, de szeressem is. A kocsonyát meg szeretem!

Ki fogom próbálni!

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!