2010. január 17., vasárnap

Céklaleves újragondolva


Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1,3 kg cékla(hámozva mérve)
20 dkg húsos kolozsvári szalonna
2 babérlevél

csapott teáskanál kömény
5-6 szem szegfűbors
2 gerezd fokhagyma
2 fej lilahagyma
tejfel

Kuktába tettem a darabokra vágott céklát. Felöntöttem annyi vízzel ami ellepi, megsóztam, majd a fűszerzacskót(babérlevél, kömény és szegfűbors) is hozzátéve puhára főztem.
A nagyon vékony csíkokra vágott húsos szalonnát kiolvasztottam, ropogósra sütöttem, félretettem. A visszamaradt zsiradékon az apróra vágott hagymát, fokhagymát megdinszteltem, kevés vizet is ráöntve pároltam. A megfőtt céklát a levével együtt hozzáadtam, merülő mixerrel pürésítettem. Annyi vizet adtam hozzá, hogy kellemesen sűrű legyen, jól kiforraltam. Tálaláskor a ropogósra sütött szalonnát hintettem rá. A tejfel opcionális, van aki úgy szereti.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!