2010. január 17., vasárnap

Házias citromos nápolyi


Még sohasem készítettem ostyalapból semmit sem. A kedvesem a citromos nápolyit szereti, de már évek óta nem evett. A Tescóban láttam meg az ostyalapokat, elérkezett az ideje, hogy kipróbáljam. Keresgéltem az interneten, de nem sok eredménnyel. Ami citromos krémet találtam az fele-fele cukor és margarin(rengeteg!), némi citromlével. Lehet, hogy úgy még az ostya is ropogós maradt volna, de nem szeretem azt a nehéz, tömény nápolyi tölteléket, amiből, ha kettő darabot megeszel, elmegy a kedved tőle.
25 dkg mascarponét felhabosítottam a 15-15 dkg vaj és porcukor keverékével. Másfél citrom levét és kettő lereszelt héját is hozzáadtam. A krém nagyon finom lett, pontosan 2 csomag ostyát töltöttem meg vele. Alufóliába csomagoltam, hűtőbe tettem. 2 óra múlva már kiválóan lehetett szelni. Az ostya nem ropog, viszont nagyon finom! Ha van valakinek jó ötlete, szívesen olvasnám.

3 megjegyzés:

Ízbolygó írta...

A nagyikám készített mindig ilyet! Hogy szerettük! Ők mondjuk vajkrémmel töltötte, mivel a mascarpone a mai napig lila köd számára:-)

Névtelen írta...

A mascarponét kicsapja a citromlé és túró lesz belőle. A recept nem jó!!!!

Névtelen írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz. A citromleve kicsapja a mascarponet. Alapszintű biológia az egész, sav és fehérje reakciója.
Plusz aki valaha is betette a lábát a konyhába és készített mascarpones krémet az tudja, hogy a levét soha nem tesszük bele, csak a reszelt héját.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!