2008. január 27., vasárnap

Nyers céklasaláta



Nagyon szeretem a céklát. Egyszer még a kertemben is ültettem, de nem igazán vált be. Ősszel amikor meglátom a piacon, azonnal elgyengülök és vennem kell. Tulajdonképpen nyersen is imádom. De sütve csodálatos, múltkor sütőzacskóban sütöttem, mennyei! Szóval nagy kedvenc a cékla leves, egyik blogban sem olvastam hasonlót, az egy másik történet, majd máskor....A céklapudding szintén finom, de nem édesség, ezt is máskor. A nyers céklasaláta nem saját találmány egy vegetáriánus szakácskönyvben olvastam az eredetit. Én így csinálom.

Hozzávalók:Kb. 80 dkg. nyers hámozott cékla
izlés szerint: só, bors, őrölt kömény
2 nagy alma
2 kicsi lila hagyma
legalább 4 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál méz
1 citrom leve
1-2 evőkanál reszelt torma
2-3 evőkanál olívaolaj

A meghámozott céklát, almát, fokhagymát az elektromos diódarálóban megdarálom, a hagymát igen apróra vágom, aztán mindent összekeverek. Ennyi!


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!