2008. január 29., kedd

A bukta





Vizvári Mariska, Horváth Ilona, F. Nagy Angéla, Frank Júlia ismerős nevek, ugye? Nos hát nemzedékek tanultak meg főzni a hölgyek útmutatásai alapján. Minden tiszteletem az övék és megbízható, kiváló receptjeiké. Bőséges szakácskönyv gyűjteményem megbecsült darabjai a könyveik, bár ma már csak kályhának tekintem őket. Életem első buktáját Horváth Ilona könyvéből sütöttem, jól sikerült és azóta is ugyanazt a receptet sütöm. Sokszor elgondolkodtam rajta, hogy a képen látható adag tulajdonképpen tökéletes, mert nem elég, még ennének. ( mármint családom férfi tagjai ) Ha dupla adagot sütök, akkor sok, mert a bukta csak frissen jó. Szóval ez így jó ahogy van. Álljon hát itt emlékeztetőül a bukta receptje.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
2 tojássárgája
3 dl tej
6 dkg vaj
5 dkg cukor
csipetnyi só
25 dkg lekvár a töltéshez

Az élesztőt 1 dl langyos tejjel, csipetnyi cukorral megkelesztem. A hozzávalókból a robotgéppel jól kidolgozom a tésztát, amit aztán 1 órácskát kelesztek. Utána kilisztezett deszkán átgyúrom, kb. 1 cm vastagra nyújtom, 8-10 cm-es négyzetekre vágom, szilva v. sütőlekvárral ( túróval) megtöltöm. A tepsibe loccsantok egy kis olajat amiben meghengergetem a buktákat. Fél órát kelesztem még és közben bekapcsolom a sütőt. Kb. 200-210 Cº fokon sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!