2009. január 2., péntek

Lencsefőzelék


Tudom, hogy millió háztartásban készült most lencse különféle módon. Szóval, nem nagy újság. Régebben nem izgatott a dolog, ha nem nem készült Újévre lencse, de már másképpen gondolkodom. A családomban én vagyok a hagyományok őrzője (hú, ez nagyképűen hangzik!), mert az előttem járók már olyan helyen főznek, ahová nem járunk látogatóba. A következőket műveltem, hogy az idén gazdagok legyünk:
80 dkg-os darab angolszalonnát megfőztem, amit aztán feltétként adtam az elkészült főzelékhez.
A főzőlében odatettem főzni 1 kg lencsét. Adtam hozzá 2 fej hagymát néhány szegfűszeggel megszurkálva, 4 gerezd fokhagymát, 2 nagy babérlevelet, 3 evőkanál mustárt, később egy kevés sót is, amikorra kiderült, hogy mennyire lett sós a húslétől. Amikor puhára főtt, kiszedtem belőle a hagymákat, babérlevelet és egy kis zsemle színű rántást készítettem, megpirospaprikáztam és a főzelékkel összefőztem. Végül balzsamecettel ízesítettem. Anyukámtól így tanultam, kivétel persze a balzsamecet, mert akkoriban csak a 10, 20%-os eceteket ismertük.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!