2008. március 29., szombat

Túrótorta, mondhatnánk csupa-csupa túróból!

Hozzávalók:
1 kg túró (Kilós kiszerelésben kapható krémes)
4 tojás
12,5 vaj
37,5 dkg kristálycukor
1 vaníliás cukor
1 citrom leve, reszelt héja
6 dkg búza dara
5 dkg vaníliás pudingpor
1 zacskó sütőpor

Nagyon egyszerűen előállítható sütemény. Évek óta készültem sütni, de elrémisztett, hogy a hagyományos túrót át kell passzírozni hozzá és ráadásul 1 órát kell sütni. Hallottam hírét, hogy kilós kiszerelésben olcsón lehet krémes állagú túrót kapni, vettem hát próbaképpen egyet. Hát az igaz, hogy olcsó, igaz, hogy krémes, de igazából alig sűrűbb az állaga, mint egy jó minőségű tejfölé. Szóval aggódtan kissé, de fölöslegesen. A puha vajat a sok cukorral, vaníliás cukorral és a 4 tojással jól" összerobotoltam", majd a túrót, citrom levét belekevertem. Ezután jönnek a száraz anyagok, a sütőport összekevertem a pudingporral, ami, mint kiderült, csak 4 dkg, úgyhogy 1 deka étkezési keményitőt adtam még hozzá, meg a búzadarát. Legvégül a citrom lereszelt héját kevertem hozzá. A tortát egy kivajazott, prézlivel meghintett ovális 24x34 cm hőálló üveg tálban sütöttem, mert a kapcsos tortaformám 22 cm-es átmérőjű, kevés lett volna.
Légkeveréses sütőben 150 C°-on egy órát kell sütni. Nem égett meg, nem is kellett letakarni, tökéletes lett. Könnyű, rezgős, nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!