2008. március 29., szombat

Zellerkrémleves

Nagyon kedveljük a zellert, krémlevesként régóta készítem. Elsőszülött és másodszülött fiaim nem rajongtak a zellerért a levesben. Én nem erőltettem, soha semmit, de kiderült, hogy a zöldségek, a zeller, karfiol, brokkoli, krémlevesként sokkal kapósabbak.
A pirított kenyérkockát a sütőben állitom elő, úgy hogy az apróra vágott(saját sütésű 4 magos)kenyeret barnára sütöm, majd egy serpenyőben egy kis vajon megfuttatom. Az a tapasztalatom, hogy így nem ázik el a levesben 2-3 másodperc alatt. Ha fűszeresebb " croutont " akarok ellőállítani, akkor a kenyérpíritót használom, majd a jól megfokhagymázott szeleteket apróra vágom és a vajon megfuttatom.( Vásároltam már drága francia dobozos croutont, borzalmas, túl sós, túl zsíros, túl mű, brrr...! Szóval maradok a házilag előállított pirított kenyérkockánál. )




Hozzávalók 4 személyre:
40 dkg zeller
1-2 evőkanál olaj, vaj ízlés szerint
kicsi fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors ízlés szerint
1,2 l víz
2 dl főzőtejszín
1-2 teáskanál étkezési keményítő
ha van, egy kis zeller zöldje díszítésül

Az vékony, apró csíkokra vágott zellert az olajon elkezdtem dinsztelni, hozzáadtam a kis kockákra vágott vöröshagymát és a fokhagymát. Meghintettem sóval, borssal és felöntöttem a fele vízzel és addig főztem, amíg a zeller megpuhult. Ezután a merülő mixerrel pürésítettem, felöntöttem a víz másik felével, megkóstoltam, hogy kell-e még só, bors. Kellett. Végül behabartam az étkezési keményítő-tejszín keverékével. Ezzel már nem szabad sokáig főzni.
A tálaláskor a leves tetejére zeller zöldjét teszek díszítésül. A kenyérkockát mindenki maga teszi a levesére.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!