2008. március 9., vasárnap

Kávékrémes, diós süti

A recept Marisom konyhájából származik és Boccaccio szelet Marisom módra a neve. El nem tudom képzelni, hogy miért éppen Boccaccio mester ihlette ezt a süteményt. Irodalmi emlékeim alapján úgy rémlik, hogy az úr a hódításairól, kémkedéseiről nem pedig gasztronómiai tevékenykedéséről vált hírhedtté. A süti finom, de elég nehéz, még úgy is, hogy a krémen módosítottam kicsit, az biztos ebből túl sokat még Boccaccio mester sem fogyaszthatott egy pásztoróra előtt.




A tésztája sima diós piskóta 6 tojásból, 25 dkg porcukorból, 20 dkg darált dió és 5 dkg zsemlemorzsa keverékéból.(Marisom fél zacskó sütőport is ajánl hozzá, én nem tettem bele)
A krémhez 2 dl erős kávét, 3 dl tejet, 5 evőkanál lisztet összekevertem és felfőztem. Amikor kihűlt, a habosra kevert 25 dkg cukor és 25 dkg vajból álló masszához kevertem és a robotgéppel igyekeztem minnél lazább, habosabb állagot elérni. A krém tetejét meghintettem egy maréknyi pirított, aprított dióval.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratulálok az oldaladhoz. Tüzetesen
végigmentem (különösen a sütemények érdekelnek)és úgy látom, hogy valamilyen diós tészta kávékrémmel többször előfordul.
Nekem van egy ilyen receptem, amit kis családom és barátaink előszeretettel kérnek -nem véletlenül. Ha érdekel nagyon szívesen elküldöm, ha megírod e-mail címed.
Üdvözlettel
Éva

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!