2008. március 22., szombat

Tárkonyos ragu leves féle

A kertemben, már hajt a tárkony, de a főzéshez még a mélyhűtőmből halásztam elő a tavaly lefagyasztottat. Nagyon jól tűri a fagyasztást, de erősen záródó edénybe kell tenni az illata miatt.
Ezt a levest csirkemellból készítettem, de jellemzően pulykából szoktam. Hirtelen ötlet, volt ez a leves, kicsi melegségre vágytam ezen a"derüs", hóeséses tavaszi napon.

Hozzávalók, ahogy én készítem:
30-40 dkg szárnyas hús
1 evőkanálnyi vaj, kicsi olívaolaj
kicsi fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma
2 kis sárgarépa
maroknyi mirelit borsó
só, bors
2 dl tejszín, 2 tk étkezési keményítő

a vajas galuskához:
evőkanálnyi vaj
1 kicsi tojás

liszt, amennyit felvesz


Hagymát, fokhagymát felaprítom és a vaj-olíva keveréken kezdem el sütni, majd hozzáteszem dinsztelni a kis hasábokra vágott sárgarépát, néhány perc múlva a csíkokra vágott húst. Sózom, borsozom, hozzáteszek egy kis tárkonyt és párolom a saját levében, majd felöntöm 1,2 l vizzel és amig fő elkészítem a vajas galuskát. A maréknyi borsót hozzáteszem és amikor ezzel is felforr a leves elkezdem a galuskát beleszaggatni. Amikor feljönnek a galuskák a leves színére, ismét adok hozzá egy kis tárkonyt és a tejszín+étkezési keményítő keverékével behabarom. Éppen csak egyet forralom, és kész is . Izlés szerint tálaláskor lehet pár csepp citromot adni hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!