2009. február 15., vasárnap

Rukkola pestóval, sonkával töltött karaj


A karaj darabot, ami körülbelül 10 szeletes volt, óvatosan a jó éles filéző késemmel szét terítettem. Jó nagy darab lett, úgy hogy kettévágtam. Kiklopfoltam mind a két oldalát, meghintettem töltött hús fűszerkeverékkel, majd beborítottam a hajszálvékony füstölt sonka szeletekkel. Megkentem a pestóval és szorosan feltekertem. Egy kis spárgával biztosítottam, hogy a formája csinos legyen. Két kanálnyi libazsíron körbesütöttem a két darab húst. A serpenyőbe öntöttem 1 dl bort, és felfőztem. Ezt a jó kis szaftot öntöttem rá a húsokra, amit sütőzacskóba tettem. 180°C-on 50 perc alatt tökéletesen puha lett, és kellemes kérge is keletkezett. Párolt zöldséggel tálaltam. Volt, aki igen helytelen megjegyzéseket tett a bejglire emlékeztető húsra, aztán utolsó morzsáig elpusztította azt, ami a tányérján volt.

A rukkola pestóhoz 12,5 dkg (1 tálca) rukkolát, 4 gerezd fokhagymát, sót, csipetnyi borsot, 5 dkg mandulát, olíva olajat, és 2 kanálnyi reszelt parmezánt robotoltam össze, amíg a megfelelő állagot elérte. Fel is használtam ezt a mennyiséget a hús megkenéséhez.

1 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Csuda jól néz ki ez a húsbejgli!
Szívesen megkóstolnám :)

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!