2009. február 4., szerda

Céklás nudli grúz diómártással


Mindenféle formában szeretem a céklát. Nyersen: salátának, főzve: levesnek, sütve: akárminek, ja, és süteménynek is. Fontosnak tartom, hogy egy étel a szememnek is „élmény” legyen. Nem csoda, tehát, hogy a cékla színe teljesen lenyűgöz. Amikor megláttam Dolce vita céklás gnocchiját, azonnal beleszerettem. Biztosan finom lehetett! Mindenesetre ötletet adott a nudli készítéshez. A céklát sütőzacskóban szoktam sütni 1 órácskát, feldarabolva, kicsi sóval meghintve, vajjal, vagy egy-két kanál olajjal összerázva. A nudlihoz megfőztem néhány szem ( 70 dkg ) krumplit héjában, amit melegen áttörtem. 30 dkg sült céklát pépesítettem, majd liszttel, 1 tojással, sóval, 1-2 evőkanálnyi olajjal az összetevőkből tésztát gyúrtam. Sós vízben főztem, amíg fel nem jött a tetejére, majd vajra tettem, amin megfutattam 2 gerezd egyben hagyott fokhagymát. Diómártással tálaltam, amit Beck Zsútól tanultam. Ez a fantasztikus diómártás annyira ízlett mindenkinek a sült cékla mellé, hogy biztos voltam benne, hogy a nudli mellé is illeni fog.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!