2009. február 7., szombat

Krumplis pogácsa


Elsőszülöttem kedvenc pogácsája. Az ő kedvéért sütöttem. A küllemével elégedetlen vagyok, jobbra dőlt, balra dőlt, lágy lett a tésztája. A kedvesem viszont azt mondta, hogy ne fényképet, „ízképet” készítsek róla, az mindenkit meggyőz majd, hogy milyen finom lett. Elrémisztésül megpróbálom leírni a hozzávalókat:

80 dkg burgonya

kb.1.35 kg liszt

4-5 dkg só

kb. 35 dkg libazsír

3 tojás+ egy fél a pogácsák tetejét kenni

2,5 dl tej

1 teáskanál cukor

5 dkg élesztő

1 tejfel

A hozzávalókból a cukorral felfuttatott élesztővel tésztát gyúrtam. A sima lisztem elfogyott, végül Bl 80-as, meg egy kis tönköly liszt is bevetésre került. Egy óra alatt a duplájára kelt, és akkor elkezdtem ¼ óránként hajtogatni, háromszor. Rengeteg lett, tisztára megőrültem, hogy ennyi tésztát csináltam. A tetejét berácsoztam és kiszaggattam, tojással megkentem. 4 nagy tepsi lett belőle. 200°C -ra melegített sütőben 25 perc alatt ilyen szép barnára sültek. Kívül ropogós, belül finom puha lett. Gombaleves után ettük, még jó, hogy ilyen sokat készítettem, mert nem lehetett abbahagyni.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!