2009. február 21., szombat

Citromos rakott zeller


Jó néhány éve annak, hogy a kedvesem a konyhában tevékenykedni kezdett. Péntekenként rövidebb elfoglaltsága lévén előfordult, hogy valami finomsággal várt, mire hazaértem. Egyszer egy olyan rakott zellert készített, ami engem is meglepett, mert az első harapásra fel sem ismertem azt, hogy miből van. Citromos vízben előfőzte a zellert, aztán a hűtőben talált szalámit felaprítva, tejfellel, reszelt sajttal nagyon finom rakottast állított elő. Miután a recept a feledés homályába merült, újra kellett gondolni az emlékek alapján.

Hozzávalók egy méretes tepsihez, úgy 6 személyre:
1,2 kg zeller (tisztán, lemértem)
75 dkg darált hús
olaj ízlés szerint
1 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 evőkanálnyi apróra vágott lestyán zöldje
2 dl rizs
1 ujjnyi darab gyömbér
1 citrom leve, héja + citrom a tálaláshoz
só, fehér bors
2 kis doboz tejfel
1 dl tejszín
1 tojás
2 evőkanálnyi reszelt parmezán

A megtisztított zellert kis ujjnyi vastag szeletekre vágtam, annyi vizet tettem hozzá ami éppen csak ellepte, egy citromot ráfacsartam, belereszeltem a gyömbért, sóztam, borsoztam, és pár percig, éppen csak roppanósra főztem. A levét leöntöttem a további felhasználáshoz, a zeller szeleteket pedig hűlni hagytam. A hagymát, fokhagymát egy kis olajon megpirítottam, rátettem a darált húst, sóztam, borsoztam, a citrom héját ráreszeltem és a zeller főzőlevéből is adtam hozzá. A lestyán zöldet a végén kevertem hozzá, jobb híján, mert zeller zöldet sajnos nem találtam már a mélyhűtőmben. Amíg főtt, elkészítettem a rizst, a zeller maradék főzőlevével. A kész húst és a rizst összekevertem, és a kikent, búzacsírával meghintett tepsibe rétegeztem a zeller szeletekkel együtt. A sorok közé és a tetejére kentem a tejfel, tejszín, tojás és sajt keverékét. Addig sütöttem, amíg a teteje barnulni kezdett. Finom savanykás, a citromtól illatos, fantasztikusan finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!