2009. február 22., vasárnap

Nyugdíjas lett a fritőzöm


Nem is emlékszem arra, hogy mikor használtam utoljára a fritőzömet. Talán lángost sütöttem benne, de azt is jó rég. Mostanában mindig a sütőben sütöm azokat a dolgokat, amiket régebben bő olajban, több részletben, nagy fáradsággal állítottam elő.

Ez a kis lightos fasírt a következő alapanyagokból készült:
50 dkg darált hús
10 dkg zabpehely összeaprítva
1 sárgarépa finomra reszelve
0laj
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors, pirosparika
1 tojás
prézli a pogácsák borításához

A felaprított hagymát, fokhagymát megfuttattam az olajom, majd jól összegyúrtam a hozzávalókat. Félórás pihentetés után pogácsákat formáltam, prézlibe forgattam, a kiolajozott tepsibe fektettem, a tetejét is megkentem és félóra alatt pirosra sütöttem. Határozottan jobban ízlik, mint az olajban sütött.

4 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Ez nálam is így van, nálunk is bevált a sütőben sütött fasírt és egyéb. Már arra is gondoltam, hogy talán fölöslegesen foglalja a helyet a fritőz :)

Főz és fecseg írta...

Én is így gondolom, pedig annak idején nagyon örültem neki! :)

erős ildikó írta...

Már mióta ki akarom ezt a módszert próbálni, megint kaptam hozzá lendületet Tőled, ráadásul a képed is meggyőz, hogy működik!

Főz és fecseg írta...

Érdemes kipróbálni. Már mindenféléket kipróbáltam, húst és halat bepanírozva, de ez nagyon finom. Az "egybe" fasírtot nem kedvelem igazán, mert én azt szeretem, ha sok a kérge.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!