2009. február 5., csütörtök

Sütőtökös muffin


Mondhatnám, tök egyszerű, de tényleg az, és nagyon finom. A tavaly nyáron készített cukkinis muffin receptjét alakítottam át, az itthon lévő alapanyagokhoz.

Hozzávalók 20 db muffinhoz:

50 dkg nyers, reszelt sütőtök

25 dkg cukor

20 dkg liszt (fele teljeskiőrlésű tönköly, fele sima liszt)

5 dkg búzacsira

2 tojás

1 dl olíva olaj

½ zacskó sütőpor

csipet só

reszelt narancshéj

kisujjnyi reszelt gyömbér

2 mokkáskanál vanília eszencia

10 dkg szárazon megpirított, apróra tördelt dió

A tököt kockákra vágva beledobáltam a diódarálóba, nem kedvelem ugyanis a hagyományos technikát, mert azt mindig a kezem és a körmöm bánja. Ha tehetem, ezért szoktam a kedvesemet megkérni az ilyen műveletekre. Szóval a száraz és nedves anyagokat egy villával összekevertem, beleszórtam a diót, majd a papírkosárkákat ¾ részig megtöltöttem. 160°C-on lékeveréses sütőben 30 percig sütöttem.

1 megjegyzés:

Jodie írta...

Jujj... ez nagyon jól hangzik, és a kép is ínycsiklandozó.
Örülök, hogy rátaláltam az oldaladra, pedig csak krumplis tészta fotót kerestem. :)
További jó főzöcskézést kívánok, megnézem a többi receptedet is. Nagyon klassz, hogy fotókat is készítesz hozzá.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!