2008. május 26., hétfő

Szűzpecsenye levelestésztában



Az eredeti receptet Kaldeneker Györgynél olvastam. Az előzményekhez tartozik az is, hogy Lila Füge Wellington bélszínje is elkápráztatott, és tulajdonképpen nem is tűnt olyan bonyolultnak az előállítása. Szóval egy szűzpecsenye várt arra a hűtőmben, hogy valami nem hétköznapi (jelen esetben tésztában sütés) történjék vele.

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
1 csomag (1/2 kg) leveles tészta
1 szűzpecsenye kb. 60 dkg
1/2 kg gomba
4 tojás sárgája
kakukkfű, bors, só
2 gerezd fokhagyma
vaj+ olíva olaj
1 evőkanál liszt

Friss, illatos kakukkfüvet szedtem a kertben és egy részével , olajjal, borssal bepácoltam a pecsenyét 2-3 órára. A gombát apróra vágtam, vaj és olíva olaj keverékén kezdtem párolni, sóztam, borsoztam, kakukkfüvet és szétnyomott fokhagymát adtam hozzá. Amikor puha lett, "zsírjára" sütöttem , meghintettem egy evőkanál liszttel, kicsit pirítottam és még melegen hozzá kevertem 2 tojássárgáját, aztán hagytam hűlni.
A pecsenyét kevéske olajon körbe pirítottam, és hagytam kicsit hűlni. Kiterítettem a tésztát, a közepére halmoztam a gombából. Ráfektettem a pecsenyét amit előtte 1 tojás sárgájával megkentem. Beburkoltam a többi gombával, rátapasztottam. A tésztát óvatosan ráhajtottam és kenyérré formáztam, 1 tojás sárgájával megkentem, villával megszurkáltam. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem és előmelegített 180 C°-os sütőben 35 perc alatt szép barnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!