2008. május 11., vasárnap

Müzli szelet

Imádom a müzli szeletet. Többször próbálkoztam már előállítani, de nem sok sikerrel. Megőrülök, ha pontosan a recept szerint készítek valamit és nem olyan a végeredmény, mint amiről írnak benne. Nos hát ez a sütit Kaldeneker György receptje ihlette, de eléggé messze kerültem tőle, az íze viszont fantasztikus!


Kezdjük azzal, hogy nem kaptam melaszt kedvenc "bio" boltomban. Fogalmam sem volt, hogy ezt mivel helyettesíthetném, de mivel nagyon elszánt voltam, ennek ellenére neki álltam a müzli szeletnek.
Ezek voltak a hozzávalók:
10 dkg cukor( melasz helyett)
10 dkg barnacukor
15 dkg vaj
25 dkg zabpehely
10 dkg mazsola
10 dkg aszalt ananász
maréknyi pirított sótlan mogyoró
maréknyi napraforgómag
2 tk szezám mag

A 10 dkg cukrot elkezdtem megolvasztani, karamellizálni, ami túl jól sikerült, úgy hogy hirtelenében a kezem ügyében lévő teásbögréből zúdítottam bele úgy egy decinyit, mert féltem, hogy elég a cukor. Forralgattam kicsit, majd hozzátettem a vajat, a barnacukrot ami pillanatok alatt elolvadt és akkor zabpelyhet belekevertem. Ezután hozzá adtam a magokat. A legkisebb tepsimet kibéleltem sütőpapirral, úgy , hogy a tetejére is ráhajthassam. Belesimítottam a keveréket, ráhajtottam a papírt is amivel jól lenyomogattam, majd betettem a hűtőbe néhány órára. A legnagyobb munka a szeletelése a sütinek.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!