2008. május 18., vasárnap

Óvári szelet tavasziasan

Elsőszülöttem névnapjára, ebédre készült. Régen ettünk már, pedig mindannyian szeretjük. Mitől tavaszias? A zöldektől, amit a kertben szedtem hozzá, a spárgától, a finom petrezselymes krumplitól.



Hozzávalók:
Most 6 szelet karajból készült
6 szelet sonka( nem nyers)
60 dkg gomba( a fele kb. köretként)
olíva olaj+ vaj
1 tojás
1 tejfel
10 dkg sajt
4 gerezd fokhagyma( már újat használtam)
nagy csokor snidling
új krumpli( izlés szerint)
nagy csokor petrezselyem
1/2 kg spárga
só, bors

A karaj szeleteket sóztam, borsoztam, majd vaj+ olíva olaj keverékén 2 gerezd fokhagyma társaságában mind a két oldalán sütöttem, éppen csak egy kicsit. A gombából félretettem néhány szemet a körethez, a többit összeaprítottam és egy kis olíva olajon elkezdtem sütögetni, dinsztelni, sót, borsot és szétnyomott fokhagymát adtam hozzá. Végül a nagy csokor snidlinget kevertem bele. A tepsit kibéleltem dupla sütőpapírral és belefektettem a karaj szeleteket. Rákanalaztam a dinsztelt gombát, betakartam egy szelet sonkával. A 10 dkg sajtot életem párja megreszelte. ( Erre mindig megkérem, mert Ő olyan gyengéden, lazán tudja reszelni, hogy finom vékony lesz a sajt, nagyon ügyes!) A tojást kicsit felvertem, majd a tejfellel és a reszelt sajttal összekevertem és az egészet elosztottam a húsok tetején. Melléjük tettem a gombákat, amiket megsóztam, kicsi olíva olajjal megkentem és 180 C°-on 25 perc alatt pirosra sütöttem. Amíg ez sült, jó szervezéssel, nagy igyekezettel a többi is egyszerre elkészült. A serpenyőbe , amiben a húsok sültek, most a krumpli következett, még egy csipetnyi só és párolódott letakarva, szigorúan csak rázogatva, nehogy összetörjön. A párolóedényben vizet forraltam pici sóval és a szűrőbetétre fektettem a spárgákat. Végül a nagy csokor apróra vágott petrezselyemmel a krumplit meghintettem. Tálalás után siettem fotózni, mert a blogolás is fontos, de az ebéd annál inkább! A tiramisuról emiatt aztán nem is készült kép, de egy-kettőre elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!