2008. május 2., péntek

Rukkola saláta

Ezt a rukkolát vásároltam, mert még nem elég nagy a kertemben. Nagyon szeretem, gyakran használom, pestót készítek belőle, zöldfűszeres tésztához teszem, díszítek vele, kenyérre kenhetőket ízesítek vele. Ez a saláta az én kedvencem. Amikor van koktélparadicsom, azt teszek hozzá és hát fekete olajbogyót, mert azt én jobban kedvelem a zöldnél.


Hozzávalók, ahogy készítem:
10 dkg rukkola
4 -5 db közepes méretű paradicsom
2 evőkanálnyi olajbogyó
só, citromlé, olíva olaj ízlés szerint
2 kisebb szelet rozskenyér
1 gerezd fokhagyma

A kenyeret kenyérpirítóban megpirítom, sózom, fokhagymával jól megkenem, majd apró kockára vágom az egészet és félreteszem. A megmosott, lecsepegtetett rukkolát lazán összevágom nem túl kicsire. A paradicsomot kockára aprítom, sózom és összekeverem a rukkolával meg az olajbogyóval. Most jön a citromlé és az olaj. Ezzel kész is a saláta. A fokhagymás kenyérkockát a tálaláskor keverem bele és amikor esszük, Istenien ropog!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!