2008. február 17., vasárnap

Rakott karfiol cékla pudinggal



Már régóta vágyom egy kis rakott kelre, de hát az emberlánya kimegy a piacra és meglát egy halom gusztusos karfiolt, aztán az élete párja is meglátja, és innentől fogva nem kérdés, rakott kel majd legközelebb lesz. Most jut eszembe, legutóbb a kelkáposzta főzelék helyett lett sárgarépa főzelék az emberlánya élete párja miatt. Lehet, hogy az " ember " már nem is szereti a kelkáposztát?


A rakott karfiol hozzávalói, ahogy én csinálom:

50 dkg darált hús
kb. 5-10 dekányi angol szalonna ( ez volt itthon, a finom fűstölt íz a lényeg)
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors
kb. 12 dekányi rizs
jó nagy fej karfiol (pucolva 1, 5 kg)
tejfel 450 gr
1 tojás

A karfiolt rózsáira szedem és roppanósra főzöm. A hagymát apróra vágom és megdinsztelem az angol szalonnából kiolvadt zsiradékon, hozzá teszem a fokhagymát, majd a darált húst. Kevés sóval,bővebben borssal ízesítem, kicsi vizet hozzá téve puhára párolom. A rizst szokásos módon elkezdem főzni, majd amikor már majdnem kész összekeverem a kész hússal. ( Ja, és egy kis snidlinget is kevertem hozzá, a színének is jót tett.)
A tepsit vajjal kikenem, prézlivel meghintem, majd egy réteg karfiol után szétterítem rajta a darálthúsos keverék felét. A felvert tojásra öntöm a tejfelt, sózom, borsozom, egy kis tejjel v. tejszínnel higítom és már erre a rétegre is teszek egy kicsit belőle. Majd megint karfiol réteg jön, aztán a hús másik fele és végül a maradék karfiol. Szétterítem rajta a maradék tejfelt, aztán mehet a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!