2008. február 17., vasárnap

Cékla puding



Lehet, hogy nem ez a helyes kifejezés a művemre, de az állagát tekintve a pudingra hajaz. Imádom a céklát nyersen, főzve, párolva, de sütve talán a legfinomabb.

Hozzávalók:
Kb. 80 dkg cékla
só, bors
fokhagyma izlés szerint
2 ek. reszelt torma
majonéz, tejfel, pontosabban kb. 2 dl tartármártás
1 piros grapefruit leve
2 púpos teáskanál zselatin

A sütőzacskóban megsütött céklát még melegen meghámoztam és lereszeltem. Amig hűlt, elkészítettem a tartármártást. Belekevertem még az ízesítésül szánt reszelt tormát, sót, borsot és a mozsárban pépesre nyomorított 2 nagy gerezd fokhagymát. Azután az egészet jól összekevertem. Kibéleltem folpackkal a püspökkenyér formát és egy kis kerek tálacskát is. Persze ebből a mennyiségből csak a forma fele telik meg, úgy hogy támasztékul beletettem jobb híján egy kiló rizst, ami nylon zacskóban lévén nem károsodik, viszont jól igazítható. Ezután a grapefruit levével folyékony zselatint rittyentettem, amit folyamatos kevergetés közben lehűtöttem és végül óvatosan összekevertem a majonézes céklával. Beleigazítottam a formákba, majd dermedni a hűtőbe tettem. A képen látható, hogy lehet süteményformával kiszaggatni akár. Jól szeletelhető, lehet díszíteni is vele.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!