2008. február 9., szombat

A céklaleves

Hozzávalók:



A kilónyi céklát jól megsikáltam és sütőzacskóba tettem, hintettem mellé egy kis köményt is . (Természetesen főtt cékla is kiváló hozzá) 200 C° -on 1 órát sütöttem, majd lehúztam a héját és nagy önuralommal csak a csücskéből kaptam be egy kicsit, mert attól féltem, hogy kevés lesz a leveshez. Apróra reszeltem az egészet és félretettem kicsit. 10 dekányi kolozsvári szalonnát összeaprítottam, kiolvasztottam, majd az apróra vágott lila hagymát üvegesre pároltam rajta. A 10 dkg csíkokra vágott nyers sonkát (lehet tarja is) az 5 szem szegfűborsot, a babérlevelet hozzáadtam, 2-3 dl vízzel felengedtem, és fedő alatt kis lángon puhára pároltam. Ezután a reszelt céklával összekevertem, bő liternyi vízzel felengedtem, sóztam, borsoztam, összefőztem az egészet. Tálaláskor izlés szerint megtejfölözzük.



1 megjegyzés:

Maimoni írta...

Nekem tetszik, ki fogom próbálni! Meg a borscsot is.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!