2009. május 3., vasárnap

Kapris pulykaszelet polentával

Olasz receptek jegyében telnek az elmúlt hetek. Ezt, pontosabban az eredetijét, kapris borjúszeletet (scaloppine con cappero) nem ettünk Velencében, tehát megpróbáltam itthon előállítani, igaz pulykamellből. A Kiskegyed konyhája 2008 novemberi számában olvastam a receptet.


Hozzávalók, ahogyan készítettem:

A polentához:
30 dkg kukoricadara
1,2 l víz

2 evőkanál vaj

A húshoz 4 személyre:
4 nagy szelet hús
10 dkg liszt, só, bors
2 tojás
olaj, vaj

A mártáshoz:
2,5 dl fehérbor
3 evőkanál kapribogyó
2,5 dl húsleves
3 evőkanál citromlé
15 dkg vaj

A polenta nem szerepel a receptben, de Velencében nagyon ízlett a máj mellé, vagy grillezve akár halhoz is.
A polentához a darát felöntöttem a vízzel, kicsi sót adtam hozzá és addig főztem, amíg beszívta a folyadékot. Magára hagytam, aztán takarékon, lefedve, mert nagyon puffog. Végül belekevertem a vajat, és egy tálcára borítottam elsimítva, hogy hűljön. Később pogácsákat szaggattam, amiket aztán a sütőbe tettem a tálalás előtt.

A hús szeleteket 3 mm vékonyra kivertem, majd 3 darabra vágtam. A lisztet sóval, borssal összekevertem. A tojásokat 2 evőkanálnyi vízzel felvertem. A húsokat lisztbe, majd tojásba forgattam, és a vaj-olaj keverékén mind a két oldalán megsütöttem. Papírra szedtem, hogy a felesleges zsiradékot beszívja, majd félretettem, melegen tartottam.
A zsiradékot kiöntöttem a serpenyőből, beletettem a kapribogyót, felöntöttem a borral. Néhány perc főzés után után a kapri megfő, a bor elpárolog, ekkor felöntöttem a levessel. Ezt már óvatosabban, körülbelül a felére forraltam a citromlével együtt. Ekkor a vajat apránként beleolvasztottam a mártásba, végül a hússzeleteket visszatettem a serpenyőbe úgy, hogy a mártás mindenütt érje. Alaposan átforrósítottam és a polentával tálaltam. Nagy sikere volt!


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!