2009. május 9., szombat

Máj velencei módra (Fegato alla Veneziana)

Természetesen ezt Velencében meg kellett kóstolnunk. Megbízható helyen , ahová a turisták csak véletlenül tévednek be. Vannak ilyen helyek, tele kedves, nyüzsgő, zajos helybéliekkel. A máj finom volt, és polentával tálalták. Mondjuk a halat is, csak azt grillezett polentával.

Itthoni próbálkozásunk végül sikerrel zárult, annak ellenére, hogy nem borjú, hanem sertés májból készült. A 70 dekányi májat fokhagymás tejbe áztattam. 4 nagy fej hagymát karikára vágtam, és olaj, vaj keverékén szép lassan vagy félórát sütögettem. A megsült hagymákat kimertem a serpenyőből, majd a csíkokra vágott májat erős tűzön megpirítottam. 1 dl fehérbort, a hagymát hozzátettem, meghintettem egy kis borssal, majd összeforraltam, a bor pillanatok alatt elpárolog, fantasztikus ízt hagyva maga után.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!