2009. május 3., vasárnap

Anyáknapi túrótorta

Anyáknapjára készülődve elméláztam azon, hogy milyen gyorsan felnőttek a fiúk. Már nem kapok rajzokat, nyitható ablakú szíveket. Már nem én simogatom meg a fejüket, hanem ők az enyémet, én már fel sem érem őket. A tortát nekik készítettem, a két fiúnak, akik az életművem.


Hozzávalók:
1 kg narancs
1/2 kg túró
1/2 l joghurt
cukor ízlés szerint
zselatin
1 dl tej
15 dkg darált keksz
10 dkg vaj

15 dkg darált kekszet összekevertem az olvasztott vajjal, a 26 cm átmérőjű tortaformám aljára simítottam, és a hűtőbe tettem, hogy megdermedjen. A túrót átpasszíroztam, cukrot adtam hozzá és reszelt narancshéjat. A narancsokból 2 dl levet préseltem. 8 szeletet félretettem a diszítésre, a többit kockára vágtam, és a túróba kevertem. Az 1 dl tejben felfőztem 4 teáskanál zselatint, a hűlés után a túróhoz kevertem, amit aztán a tortaformába simítottam, dermedésig megint a hűtőbe raktam. Végül a tetejét körberaktam a narancs szeletekkel, amit a 2 dl narancsléből készített zseletinnal öntöttem le. Ez a torta nem érte meg a holnapot.


1 megjegyzés:

Anazar írta...

Nagyon szép torta!

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!