2009. június 28., vasárnap

Őszibarackos joghurt torta

Kísérletezgető kedvem eredménye ez a mai torta. Az összetört, vajjal kevert, formába nyomogatós kekszektől a törékenysége riaszt el. Nem mintha sokat kellene ide-oda tenni ezeket a könnyű tortákat, hiszen ritkán éri meg a holnapot, de azért könnyen kezelhetőbb, ha egy lap az alja. Emiatt sütöttem aztán 2 db tojásból, 3-3 evőkanál lisztből és cukorból, púpos evőkanálnyi vajjal piskótát a 20 cm-es formámban. Buta voltam persze, mert elfeledtem, hogy a piskótakarika tuti kisebb lesz, mint a forma. Az alsó képen ez kiválóan látszik is. Legközelebb érdemes lesz sütőpapíron sütni, aztán körbevágni, hiszen a veszteség elenyésző, és akad , aki bekapja a maradékot, mire kigondolnánk, hogy mire fogjuk felhasználni. A tortakarikát kibéleltem folpackkal, beletettem a piskótát, amit egy kis cseresznye lekvárral kentem meg, és sűrűn kiraktam őszibarackszeletekkel. 4x175 gr-os joghurtot ízlés szerint cukroztam, majd belekevertem 2 zacskó Zselatin fixet. 2 dl tejszínből vert habbal lazítottam, egy citrom héját is belereszeltem. Rásimítottam az egészet a barackok tetejére, letakartam, egy éjszakára a hűtőbe tettem. Tálalás előtt barackszeletekkel díszitettem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!