2009. június 2., kedd

Nyári káposzta, a tölteléke sonkába tekert hajdina

Egy szép fej káposztával kezdődött. Nem tudtam még, hogy mi lesz belőle, de nem lehetett neki ellen állni a piacon. Körülnéztem még otthon, hogy miből készíthetnék valami jó kis tölteléket. Eredetileg húsmentesre gondoltam, de emberlánya tervez, aztán ki tudja.... Egy fej apróra vágott hagymával, két gerezd fokhagymával, sóval borssal, háromszorosa vízzel, mintha rizst főznék, puhára főztem 25 dkg hajdinát. Gyermekként nem kedveltem a hajdinát, de felnőttként a régi ízt keresve leltem rá, és hát nekem ízlik. Amikor meghűlt, egy tojást kevertem hozzá, meg egy evőkanálnyi apróra vágott kaprot. 30 dkg vékony Fekete erdei sonkám volt, amit fel is használtam mindet, úgy hogy egy evőkanál hajdinát tettem az egyik sarkába, majd feltekertem.

A laskára vágott káposzta felét az edény aljára terítettem. Meghintettem borssal, őrölt köménnyel és kaporral. 18 db töltelék lett, ezeket a tetejére fektettem, azután a maradék káposztával betakartam, amit ismét meghintettem a fűszerekkel. Nem sóztam, mert a sonka elég sós volt. Fél liternyi vízzel felöntöttem, majd addig főztem, amíg a káposzta megpuhult. Nem néztem az órát, de nem sokáig tartott.
A töltelékeket kiszedtem, majd a főzeléket behabartam(étkezési keményítő, csipet paprika, tejfel). Fantasztikus lett az íze, némi füstölt felhanggal.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!