2009. június 9., kedd

Marhaszegy római tálban

Régebben gyakran használtam a római tálat. Aztán évekig nem. Most is a kedvesem nyaggatott, hogy azt a finom kapros marhahúst csináljunk benne már végre. Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg marhaszegy
1 csokor sárgarépa
1 csokor fehérrépa
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors, 7-8 szem szegfűbors
3 evőkanál olaj
bőven petrezselyemzöld
még bővebben kapor

A rég nem használt cserépedényemet 2 órára beáztattam. A húst és a hagymát kockákra vágtam. A piacon a legszebb, egy vagyonért vásárolt új sárgarépa és fehérrépa csokrot ujjnyi karikákra szeltem. A zöldeket felaprítottam, majd a felsoroltakat összekevertem a tálban. Hideg sütőbe tettem, 180°C-on közel három órát sütöttem. Nem szabad kevergetni, csak rázogatni, hogy a zöldség nehogy összetörjön. Mire a hús puha lett, az összes levét is elfőtte. Szerencsére ezen a nyár eleji esős napon nem bántuk, hogy nem csak finom ebéd, hanem meleg is lett a konyhában.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!