2009. március 6., péntek

Zöldborsóleves

Nagyon szeretjük, ezért aztán télen, nyáron készítem. Legfinomabb a zsenge borsóból tavasszal, de hát télen se rossz, fagyasztottból, petrezselyemmel és lestyánnal. 1 sárgarépát kockára aprítottam és egy kis olajon megdinszteltem. Rászórtam 2 maréknyi borsót, amit addig pároltam fedő alatt, amíg felolvadt, majd meghintettem egy kis liszttel, pirospaprikával. Felöntöttem vízzel, sóztam, kevés darált ételízesitőt és egy kis cukrot adtam hozzá.(A fagyasztott borsó nem édes, mint a zsenge tavaszi) Amíg az egész felforrt, addig elkészítettem a vajas galuskát 1 tojásból, 2 dekányi vajból, csipet sóból és lisztből. Egy evőkanálnyi aprított lestyánt szórtam hozzá, majd galuskákat szaggattam bele. Nem főztem sokáig, az apró galuskák hamar megfőnek, a borsónak sem tesz jót a hosszadalmas főzés. Végül még egy kis petrezselymet adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!