2009. március 3., kedd

Fűszeres, kukoricapelyhes csirke húsok


A blogokon szemlélődés eredménye ez az ebéd. Piszke volt az ötletadó, de Gabriella is hasonlót sütött. Írtam már, hogy nyugdíjas lett a fritőzöm. Ennek ellenére soha ennyi panírozott húsfélét nem ettünk. Természetesen mindez az új ízek keresése, a kísérletezgetések eredménye és az új tűzhelyemé. Hat darab csirkecombot szétvágtam. A felső részeket kicsontoztam, szép kis szeletek lettek így. Az alsó combokat bevagdostam. 2 pohár joghurtot egy nagy tálba öntöttem, és megfűszereztem a következőkkel: 2 teáskanál kakukkfű, 2 teáskanál oregánó, 1 teáskanál pirospaprika, 1 teáskanál csípős paprika, őrölt bors, vagy 4 gerezd fokhagyma, 2 evőkanálnyi olíva olaj. Ebbe a mártásba belepakoltam az összes húst és egy éjszakát a hűtőben tartottam.

Másnap sütőpapírral kibéleltem, kiolajoztam a legnagyobb tepsit. A mártásból kivett húsokat (nem kotortam le a mártást) meghintettem egy kis sóval, majd megforgattam az összetört kukorica pehelyben. 20 dkg fogyott el ehhez a mennyiséghez. A húsokat egymás mellé fektettem, a tetejét is olajoztam, és 180°C-on 35 perc alatt megsütöttem. Nagyon finom lett! Ami még elgondolkodtatott, az, hogy alig-alig sóztam és ezek a fűszerek mellett ez nem is hiányzott. A kérge másnap is ropogós volt, ez nem egy rántott hús.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!