2009. március 15., vasárnap

Doki mogyoróvajas keksze

Lehet, hogy a forrás a Fakanál recepttár 2008/2 száma, nekem ez akkor is a Doki keksze marad. Amikor megláttam a képeket és elolvastam a receptet, éreztem a nyelvemen az ízét. Tudtam, hogy ezt meg kell sütnöm. Imádom a mogyoróvajat, de még sohasem használtam süteményben. Még egy sós variációt is ki szeretnék próbálni, úgy, hogy el kellett dugnom a kibontott üveget. Helló Doki, lehet hogy Neked a puffin ad erőt, nekem a dupla adag süti, meg a maradék csoki télapók amiket a tetejére kentem, hogy fogyjon már el végre. Az a helyzet, hogy bírom, amikor egy recept úgy kezdődik, hogy 12 dkg liszt….Ilyenkor már írom is a dupláját a hozzátevőknek. Egy tepsi sütéséhez keksz esetén nem is érdemes nekiállni, mert mire mindenki megkóstolja, hogy jó-e az süti, már el is fogyott.


Hozzávalók:

24 dkg liszt

2 kk szódabikarbóna

14 dkg kristálycukor

2 tojás

16 dkg vaj

10 dkg mogyoróvaj

2 tasak vaníliás cukor( most 2 kk vanília eszenciát használtam)

2 narancs reszelt héja

6 dkg apróra vágott sótlan földimogyoró


A száraz anyagokat egy tálban összekevertem. A másik tálban a vajat, mogyoróvajat, a cukrot, tojásokat összerobotoltam. A kétféle cuccot egyneművé kevertem, és mert nagyon puhának találtam, a hűtőbe tettem, hogy könnyebb legyen golyóbisokat előállítani. Két tepsibe tettem a golyókat, amiket aztán lelapítottam. 180°C fokon légkeveréses sütőben nekem 10 perc alatt sült meg. Összesen 60 darab lett. A maradék csoki télapókkal kentem be a tetejüket.

1 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

hahó, hahó, hát örülök, hogy ennyire bejött! jól estek a szavaid, nagyon kedves Tőled!! p, j

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!