2009. március 22., vasárnap

Török lencseleves


Soha nem szoktam étteremben levest enni. Nem azért, mert nem szeretem, hanem, azért, mert szívesebben csipegetek valami előételt, de nem szeretnék jól lakni a főétel előtt. Ezt a levest viszont egy olyan napon ettem, amikor pocsékul voltam, a torkom se volt rendben és valami kis melegre vágytam. Első kóstolásra beleszerettem, próbáltam az összetevőket beazonosítani. Nagyjából sikerült is, de azért utána néztem interneten, aztán megalkottam a magam változatát.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
25 dkg vörös lencse(a normál lencsével se rossz, de a vörös az igazi)
olaj
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db paradicsom
2 púpos evőkanál kukoricadara
só, bors, csipetnyi kardamom
bazsalikom
menta, most 2 evőkanál mentaszósz (eredetileg valami húsféléhez szánva)

Az apróra vágott hagymát, fokhagymát kevés olajon megfuttattam, hozzáadtam a héjától megszabadított, kicsi kockákra aprított paradicsomot. Ezután a lencse következett, és a fűszerek. Felöntöttem 1,8 l vízzel(alaplé lett volna az igazi), majd belekevertem a kukoricadarát. Puhára főztem, és kész. A fényképen látható zöld szint a leves a mentaszósztól kapta.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!