2008. december 26., péntek

Pestóval, mandulával töltött pulykamell zöldségekkel


Ebben az évben azt hiszem, nem valami szokványos menüvel álltam elő. Az fontos volt, hogy könnyű legyen. Ezért választottam, a sült zöldségeket köretnek. A zellerszárat 1-2 percig sós vízben főztem. A krumplit hasábokra vágtam, fűszersóval, olívaolajjal összekeverve tettem a tepsibe. Tettem mellé csicsókát is és a sütőben alulra helyeztem. A felső tepsibe tettem egy sütőtasakban a pulykamellet, mellé egy fej cikkekre vágott hagymát, néhány gerezd fokhagymát és egy kis fehérbort. A kb. 1,2 kg pulykamellet felszúrtam, és a következő töltelékkel töltöttem meg: 1 ½ tejbe áztatott zsemle, 10 dkg reszelt sajt, 4 evőkanál petrezselyemből és egy kis zeller zöldből előállított pestó, egy marék héj nélküli mandula, egy egész tojás, egynek a sárgája. Megkötöztem a húst, hogy csinos legyen a sülés után is. 30 percig a zacskóban sült és párolódott, majd eltávolítottam a zacskót, a hús mellé tettem a sütőtök szeleteket, és a zellerszárakat, és együtt sültek tovább, amíg kellemesen pirosra sült, még kétszer meglocsolva.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!