2008. december 26., péntek

Karácsonyi gyömbéres borleves


Ezt a receptet a karácsony heti rádióújságomban olvastam, és azonnal beleszerettem. Egyszerű, és ami fő, nem kell bele 6-8 tojássárgája. Ami kissé feldúlt, hogy a címében szereplő gyömbér a leírás szerinti hozzávalókban egyáltalán nem szerepel. Változik a világ, azt hiszem már korrektor sincs, aki elolvasná.
Álljon itt úgy, ahogyan én készítettem. Hozzávalók:
1 üveg muskotályos fehérbor
3 dl víz
csipetnyi szerecsendió reszelve
néhány szem szegfűszeg
ujjnyi darab friss gyömbér
6 tk barna cukor
1 csapott evőkanál étkezési keményítő
2 dl kókusztej
4 szép fél dióbél
A bort a vízzel, fűszerekkel (a felaprított gyömbért és a szegfűszeget filterbe kötöttem, hogy egyszerű legyen kihalászni), és 3 tk. kanál cukorral felforraltam. Az étkezési keményítőt elkevertem a kókusztejjel, és lassan, folyamatosan kevergetve hozzáadtam és még egyszer felforraltam. A maradék cukrot karamellizáltam és megforgattam benne a dióbeleket, amivel tálaláskor a levest díszítettem. Sikere volt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!