2008. december 3., szerda

Lencseleves


Van amikor az ember lánya egy kis melegségre, de legalább egy kis meleg levesre vágyik. A mélyhűtőben lapult még 3 dl sonkalé. Miért olyan hihetetlen? Igaz, messze van már Húsvét, de ki a szeret nyáridőben nehéz füstölt ízű leveseket enni?

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
25 dkg lencse (egy éjszakára beáztatva)
olaj
1 sárgarépa
1 fehérrépa
1 kis fej hagyma 4 szem szegfűszeggel megszurkálva
1 gerezd fokhagyma
1 nagyobb babérlevél
kevés só
3 dl sonkalé + víz
citromlé
a vajas galuskához :
1 tojás
1 evőkanálnyi vaj
liszt, amennyit felvesz

A sárgarépát, fehérrépát felaprítottam és egy kanálnyi olajon dinszteltem, a szétnyomott fokhagymát a végén rátettem, majd hozzáadtam a lencsét, az egészben hagyott hagymát a szegfűszegekkel. Felöntöttem a sonkalével és még annyi vízzel, amennyit 4 személyre elegendőnek saccoltam. Egy kevés sót is adtam hozzá, mert a sonkalé is sós volt. Amikor nagyjából megfőtt a lencse is, a galuskákat beleszaggattam a levesbe. Végül a hagymát és a babérlevelet kivettem és egy kis citromlevet nyomtam bele. Semmi rántás, semmi pirospaprika, így is nagyon finom és laktató lett ez a téli leves.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!