2008. június 28., szombat

Cukkinis lepény

Nincs mit tenni, itt a cukkini szezon. Jó az ára, sokoldalúan fel lehet használni. A fokhagymáról mondta egyszer életem párja, hogy mi mindenbe teszünk, csak a vanília pudingba nem. Lassan a cukkiniről is elmondhatjuk ugyanezt. Az édes cukkinis muffin után most egy cukkinis, sonkás, sajtos lepény készítettem ebédre.
Hozzávalók, ahogy készítettem:
1 kg cukkini
1-2 ek olívaolaj
ízlés szerint fokhagyma
1 kisebb fej hagyma
só , bors
20 dkg hajszálvékony nyers sonka
10 dkg reszelt sajt
1 ek bio zabkorpa
a tésztához:
40 dkg BL80-as liszt
10 dkg korpa(5 dkr bio zabkorpa+5 dkr bio tönkölykorpa)
1,5 teáskanál só
1 zacskó por élesztő
3 dl tej
2 tojás sárgája
2 evőkanál szárnyas zsír

Összeálllítottam a kelt tésztát és 1 órát félretettem kelni. Azután a sonkát csíkokra vágtam és az olívaíolajjal kikent lábasban ropogósra pirítottam. Kimertem a lábasból, félretettem. Az összeaprított hagymát megdinszteltem az olajon, amin a sonkát is sütöttem. Hozzátettem az összevágott cukkinit, fokhagymát, kevéske sót, borsot. Addig pároltam, amíg elfőtte a levét. Még melegen belekevertem 1 evőkanál zabkorpát. Hűlés után pedig összekevertem a ropogós sonkával és 10 dkg reszelt sajttal.
A megkelt tésztát lazán átgyúrtam, majd a kinyújtás után 4 felé osztottam. Megkentem őket a töltelékkel és mint a buktát, összehajtottam. A négy méretes darabot olajjal kikent tepsibe tettem és még vagy félórát kelesztettem. 180C°-on légkeveréses sütőben 30 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!