2008. június 20., péntek

Már megint muffin!

Cukkinis-mogyorós muffin



A kávés-kakaós muffin kedvesem szerint száraz volt. Szó, mi szó az íze volt az erőssége, mert az kifogástalan volt. Igazából Kaldeneker céklás sütije volt az ami osztatlan sikert aratott nála, mert puha és szaftos volt. Ezt a cukkinis muffint jó barátnőm ajánlotta, Vágó István sütötte a vendégeinek egy főzős műsorban.(Sajnos én nem láttam) Némi módosítást végre hajtottam persze a hozzávalókból, aszerint amit itthon találtam.

Tehát a következőkből készült:
50 dkg cukkini
25 dkg cukor
20 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
5 dkg búzadara
2 tojás
1 dl olívaolaj
1/2 zacskó sütőpor
1 citrom reszelt héja
10 dkg mogyoró

A cukkinit héjastul a reszelő durva fokán lereszeltem kicsit besóztam és állni hagytam. Azután
egy tálban a cukrot, a tojásokat, az olívaolajat és a citrom reszelt héját jól összekevertem. (nem kell habosra) Egy másik tálban a száraz anyagokat elegyítettem. A cukros tojásos keverékhez adagoltam a lisztes keveréket és a durvára aprított mogyorót. A megsózott cukkinit kicsit kinyomkodtam és végül a tésztába kevertem. ebből a mennyiségből 20 db muffin lett. Amúgy 160 C°-on 30 percig sütöttem. Finom puha és szaftos lett, a kedvesem is meg volt elégedve.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!