2008. június 26., csütörtök

Zöldbabgulyás


Nagyon meleg van! Van amikor a hideg gyümölcs leves esik jól. Szerintem, azért a hőségben a meleg tea és a meleg savanykás leves sem megvetendő! Ez a leves igazából nem gulyás leves, csak arra hajaz a marhapörkölt alap miatt. A hűtőmben kész ételek is vannak bőven lefagyasztva, amik igen jól jönnek, ha nem akarok sokat szöszölni a konyhában.

Hozzávalók:
Két személyre méretezett kész marhapörkölt
1/2 kg zöldbab
3 szem krumpli
3 gerezd fokhagyma

zöldfűszerek( petrezselyem, lestyán, zeller)
ecet

A két személyes fagyott marhapörköltet a fazékba tettem. A 1/2 kg zöldbabot ferde vékony szeletekre aprítottam és hozzáadtam 3 gerezd összenyomott fokhagyma társaságában. Felöntöttem 1,8 l vízzel, sóztam és a zöldfűszerek szárával elkezdtem főzni. Megpucoltam még 3 szem krumplit, amit a zöldbab méretű kis hasábokra vágtam, és a fővő leveshez adtam. Arra gondoltam, hogy galuska helyett inkább krumplit teszek bele, mert a tészta mégis csak hizlal. Persze az kis közrejátszott ebben, hogy nem nem volt kedvem a forró tűzhely mellett állva vajas galuskát szaggatni. Amikor minden megpuhult, az apróra vágott zellert, lestyánt és petrezselymet hozzáadtam, ezzel már csak egyet forraltam a levest, amit végül egy kis ecettel savanyítottam. Aki akarta, tejfellel is ízesithette a tányérján.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!