2012. május 6., vasárnap

Fagyis süti

Nem ártott meg nekem a fagyi utáni vágyakozás, tényleg nem! Na, jó csak kicsit. Talán ezért is tűnt fel Édesem blogján a tökéletes chop.chip cookie receptje. Lenyűgöző volt az is, hogy 450 gr csokit tartalmaz, de a legfontosabb a nyers tészta adagolása a tepsire. Hát, igen, az ötlet nagyon jó, szerencse hogy valaki kitalálta, vagyis fagyis kanállal kell adagolni. Tudjuk, elég macerás dolog a kekszek tepsire való varázslása. Van, amikor a lehűtőtt hengert karikára vágjuk, van, amikor dió formát lapítgatunk, van, amikor kanállal adagolunk, egy biztos, a jó ötleteket érdemes terjeszteni, használni.
A receptet persze kicsit átalakítottam, azok alapján, ami itthon volt, ezenkkivűl a cukor mennyiségét csökkentettem, a tojások mennyiségét pedig eggyel növeltem. Hozzá kell tennem azonban, hogy Édesem receptjei tökéletesem megbízhatóak, soha sem csalódtam bennük ha hajszál pontosan követtem az utasításokat.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
225gr vaj
150 gr kristálycukor
100 gr barnacukor
3 tojás
470 gr fehér tönköly liszt
1 teáskanál só
1 teáskanál szódabikarbóna
150 gr csokoládé lencse
100 gr 70 %-os étcsokoládé felaprítva
100-100 gr aszalt meggy és gyömbér felaprítva
A puha vajat a cukrokkal habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. Belekevertem a száraz anyagokat, végül a csokoládékat meg az aszalványokat. Ekkor jött az ezeréves fagyis kanalam, könnyen lehetett vele adagolni a sütőpapíros tepsibe. Érdemes bőven helyet hagyni köztük, mert megnőnek. Egy villával a tetejüket lazán megnyomtam, bár lehet anélkül is simán terültek volna. Légkeveréssel 160°C-on 12 percig sütöttem. 2-3 percig még pihentettem, csak aztán vettem ki a tepsiből a süteményeket. A kekszek fantasztikusak, finom puhák, nem szárazak, másnapra még finomabbak!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!