2012. május 19., szombat

Almatorta feketeribizli lekvárral

Írtam már róla, hogy számomra ez egy nosztalgia torta, mert Anyukám szokta készíteni. Nagyon szerette. Kicsi almákat töltött meg dióval és lekvárral, szorosan telerakva vele a formát, majd piskótát tett a tetejére, ami összefogta tortává. Ennyi az egész, nem nagyon bonyolult. A mostani kicsit más, mert dióm se volt,  és csak  kicsi tortát akartam sütni. Tehát, a 18 cm-es formát kivajaztam, meghintettem kristálycukorral. Két darab nagyobb almát karalábévájóval "gömbösítettem" és teleraktam vele a formát. 12-12 dkg cukorból és lisztből, vaníliával, 3 tojással, 6 dkg vajjal készült piskótát kanalaztam rá 2 sorban, úgy hogy az első sor után  feketeribizli lekvárral is megcsepegtettem. Ezt egyrészt a színe, másrészt az íze miatt tettem, mert adott némi pluszt a tortának. 25 perc alatt 180°C-on légkeveréssel megsütöttem. Hagytam hűlni a formában és amikor kiborítottam, az alma a tetejére került. Egyszerű és nagyon finom!

2 megjegyzés:

magdi írta...

Húú, ez nagyon jól néz ki! Imádom az almás süteményeket!

paariza írta...

Ez valóban istenien néz ki . Mi is szeretjük az almás sütiket

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!