2012. május 12., szombat

Fürjtojásos fasírt


Pulyka darált húshoz(60 dkg) 3-3 evőkanál zabpelyhet, burgonyapelyhet megáztattam egy kis langyos vízben. Egy közepes méretű, nagyon apróra vágott hagymát kevés olajon megdinszteltem, 3 gerezd megreszelt fokhagymával. A darált húshoz az eddig felsoroltakon kívül egy teáskanál himalája sót, 1 evőkanál szelénes szezámmagpelyhet, kevés őrölt borsot, 2 db tojást kevertem. 1 órát állni hagytam, hogy összeérjen. 11 db fürjtojást keményre főztem. Nekem nem kis munka ezeket a csipeteket megpucolni, de azért megoldottam. A picike tojásokat beborítottam a húspéppel, majd zsemle morzsában meghengergettem. A maradék húsból is gombócokat gyártottam, emiatt aztán az ebédnél némelyek aggódtak, hogy honnan lehet tudni, hogy melyik gombócban van tojás. Bő mogyoróolajban sütöttem meg a fasírtokat. Petrezselymes, lestyános, saját gőzében párolt, finom, kis újkrumplival és salátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!